My Cart

 x 

Winkelwagen is leeg

Betaling, levering & garantie

Aanvullende voorwaarden proeverijen en cursusdeelname per 1 januari 2022

Door omstandigheden is het de laatste jaren veelvuldig voorgekomen dat deelname aan proeverijen en wijncursussen zonder opgaaf van redenen afgezegd wordt. Dit heeft zodanige vormen aangenomen dat wij hebben moeten besluiten als regel geen restitutie te verlenen op proeverij-inschrijvingen of cursusdeelname. Wanneer je je derhalve inschrijft voor een activiteit, proeverij of SDEN cursus bij Barrel Wijn is je deelname na het voldoen van de factuur definitief.

Mocht je, om wat voor reden dan ook, afzien van deelname aan de activiteit, proeverij of cursus dan wordt geen restitutie van het inschrijfgeld verleend. Wel kun je je deelname op eigen initiatief overdoen aan iemand anders, of -in overleg met Barrel- uitstellen deelname tot een latere proeverijdatum of cursusreeks. 

 

Aanvullende Leveringsvoorwaarden en bepalingen Online Proeverijen

Vanaf maart 2020 biedt Barrel Wijn online wijnproeverijen aan. Voor afname van online wijnproeverijen hanteren wij de volgende aanvullende voorwaarden en bepalingen:

1. Na aankoop daadwerkelijk deelnemen aan de online wijnproeverij is voor rekening en risico van de klant. Barrel Wijn stelt alles in staat ervoor te zorgen dat de klant de proeverij naar behoren kan volgen, maar kan niet aansprakelijk gesteld worden voor niet op tijd arriveren van de wijnsamples, beschadiging of kwijtraken hiervan, wegvallen van de live-verbinding of iedere andere omstandigheid die buiten de macht van Barrel Wijn valt. Restitutie van het proeverijgeld en/of eventuele verzendkosten vindt in gevallen die buiten de invloed van Barrel Wijn liggen nimmer plaats. 

2. De klant ontvangt bij verzending van het pakket door Barrel Wijn een Track & Trace code van de verzender (PostNL of DHL). De klant is zelf verantwoordelijk voor het in het oog houden van de verzendvoortgang van het pakket; indien er vertragingen ontstaan kan de klant dit tijdig melden aan Barrel Wijn, zodat in overleg een oplossing gevonden kan worden. Nota bene: in geval van verzending is het bieden van een oplossing een dag voor of op de dag van de proeverij meestal niet meer mogelijk.

3. Barrel Wijn is niet verantwoordelijk voor het niet kunnen deelnemen aan de online wijnproeverij door de koper door bijvoorbeeld ziekte of overmacht, wegvallen van de internetverbinding aan de kant van de koper, falen van apparatuur en andere zaken die buiten de invloed van Barrel Wijn vallen. In voorkomende gevallen zal Barrel Wijn proberen met de koper in redelijkheid tot een oplossing te komen.

4. Barrel Wijn gaat ervan uit dat koper in eerlijkheid deelneemt aan de proeverij. Deelname met meer dan het geboekte aantal personen in de online verbinding, ongeoorloofd delen van de livestream met derden of opnemen van (delen van) de livestream kunnen leiden tot definitieve uitsluiting van deelname aan proeverijen en/of een claim op basis van het auteursrecht.

5. Barrel Wijn bezit het onvervreemdbaar auteursrecht op de materialen en filmopnames die ter beschikking gesteld worden aan de klant na aankoop van de proeverij. Deze beschikbaarheid is beperkt tot de periode (één week) waarin de proeverij plaatsvindt. Terbeschikkingstelling vindt plaats door verstrekken van links en/of inlogcodes en passwords aan de klant. De klant is nimmer gerechtigd deze code(s) aan derden te verstrekken, filmopnames te downloaden, te rippen, te verspreiden of anderszins te gebruiken voor eigen gewin. Bij geconstateerde schending, vastgesteld op basis van o.a. IP-adres, van deze bepaling volgt onmiddellijke uitsluiting van deelname aan (online) proeverijen en vervolging op basis van de wet op het auteursrecht. Restituties worden niet verstrekt.

6. Barrel Wijn behoudt zicht het recht voor online proeverijen te schrappen of te verplaatsen zonder opgaaf van reden. In dergelijk geval worden de kosten van deelname binnen 14 werkdagen teruggestort op de bankrekening van de klant of -in overleg- omgezet in een tegoedbon.

 

Bestellingen via onze webshop

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?
Wij vermelden bij elk artikel een indicatie van de levertijd levertijd. Veel van onze artikelen worden binnen één dag geleverd als u op werkdagen voor 17:00 uur bestelt, maar sommigen binnen twee tot drie werkdagen. Mocht er sprake zijn van een afwijkende levertijd dan word je hiervan zo snel mogelijk van op de hoogte gebracht.


Uit welke bezorgopties kan ik kiezen?
Standaard levering Wij verzenden pakketten via PostNL en berekenen daarvoor een verzendbedrag vanaf 11,90; voor het bestellen van exclusieve wijnen kunnen wij een toeslag berekenen voor verzekeringskosten. Wij verzenden wijnen uitsluitend met het 18+label waarbij de klant bij bestellen aangeeft 18 jaar of ouder te zijn. Ook bij het afleveren door PostNL wordt er aan de deur een leeftijdcheck gedaan en moet er altijd getekend worden voor ontvangst. U kunt ook de optie afhalen kiezen en de wijnen, mits beschikbaar, in onze winkel komen halen. Wij sturen u een mail als de wijnen klaar staan om af te halen.


Wanneer ontvang ik een track & trace code?
Al onze bestellingen worden voorzien van een track & trace code. Deze ontvang je via e-mail op het moment van verzenden.


Wat gebeurt er met mijn pakket wanneer ik niet thuis ben?
In verband met de alcohol wet, verzenden wij wijnen via PostNL uitsluitend met een 18+ check. Het is daarom niet mogelijk een pakket bij de buren af te geven. Indien je niet thuis bent, gaat het in eerste instantie naar een afhaalpunt van PostNL. Wanneer het pakket daar niet binnen 5 werkdagen wordt afgehaald, wordt het automatisch retour gezonden. Wanneer wij daardoor een pakket opnieuw moeten verzenden, zijn de verzendkosten voor rekening van de koper. Deze worden gefactureerd en moeten zijn voldaan vóórdat het het pakket opnieuw ter verzending aangeboden wordt bij PostNL.


We staan voor je klaar!
Heb je vragen over je bestelling? We staan je op werkdagen tussen 10.00 en 18.00 graag te woord! Stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., bel onze Wijnwinkel via 050-785 57 20 of stuur een whatsapp naar 06-51 505 699.

 

Retourneren en ruilen


Mag ik mijn artikel(en) retourneren?
Nadat je je bestelling hebt ontvangen, mag je nog 30 dagen nadenken over je aankoop. 


Mag ik mijn artikel(en) ruilen?
Je mag binnen 30 dagen het artikel ruilen voor een ander exemplaar. Artikelen kunnen alleen geruild worden wanneer deze ongeopend of ongebruikt zijn en waarvan de verzegeling nog niet verbroken is en alleen op vertoon van een aankoopbon. Voor het ruilen van artikelen kun je contact met ons opnemen. 


Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Voordat je je wijn terugstuurt, kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Zo kunnen wij het retourneren persoonlijk met je afhandelen. Wij zorgen dat je dan een retouretiket van ons ontvangt; de kosten van retourneren zijn voor rekening van de koper. Wanneer bij retourzending beschadigingen aan het product ontstaan door, bijvoorbeeld, onzorgvuldig inpakken, zijn de kosten hiervan voor rekening van de koper.


Waar kan ik mijn artikel(en) voor retour afgeven?
Je kunt je artikelen in bij PostNL punt afgeven, bij voorkeur in de originele verpakking. Daar ontvang je een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar deze bevestiging totdat je een bericht krijgt dat de retourzending door ons ontvangen is. Ook kunt je de zending aan een PostNL-pakketbezorger geven. Heb je het pakket voorzien van een retouretiket met daarop het PostNL-antwoordnummer? Wanneer de bezorger voor een andere aflevering bij je aan de deur komt, kun je het pakket aan hem of haar meegeven.


Moet ik voor het retourneren van mijn artikel(en) betalen?
Bij Barrel Wijn kun je binnen Nederland artikel(en) retourneren wanneer je eerst contact opneemt met onze klantenservice. De kosten van retourneren worden ingehouden op het terug te storten bedrag. Wij sturen je een retourlabel van PostNL. Je pakket kun je dan afgeven bij het dichtstbijzijnde PostNL Pakketpunt. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder of zonder voorafgaande melding retourneren, dan zijn de kosten uiteraard wel voor je eigen rekening.


Moet ik betalen voor het ruilen van artikelen?
Er zijn geen extra kosten verbonden aan het ruilen van artikelen. Wel moet je verzendkosten betalen wanneer je retourneert. Het retourneren artikelen zonder de originele verpakking of zonder overleg kan leiden tot extra kosten.

 

Horeca
Barrel Wijn is al sinds de oprichting actief als groothandel voor de horeca in Noord-Nederland. We hebben met een aantal van onze importeurs dealerovereenkomsten, die ons in staat stellen hun assortiment tegen groothandelsprijzen in de horeca te leveren. Onze bestel- en leveringsvoorwaarden voor de horeca vind je hieronder.

Zakelijk
Ook voor zakelijke bestellingen staan we graag tot je dienst. Je kunt telefonisch via e-mail de mogelijkheden met ons bespreken. Zo kun je als zakelijke klant rekenen op offertes op maat, bestellen op factuur of bijvoorbeeld bestellen via inkooporders. Als zakelijke klant krijg je tevens een eigen vaste accountmanager die je snel kan helpen!

Heb je een klacht?
Barrel Wijn is constant bezig met het optimaliseren van de webshop. Wij stellen het dan ook op prijs als je het ons laat weten wanneer je een klacht hebt of vindt dat er iets beter kan.


Hoe dien ik een klacht in?
Je kunt je klacht indienen via onze klantenservice. We zijn op werkdagen van 10.00 tot 18.00 uur bereikbaar via telefoon op 050-785 57 20. Als het telefonisch niet onmiddellijk mogelijk is een inhoudelijke reactie te geven, belt ons management je zo spoedig mogelijk terug. Niet tevreden met het antwoord? Stuur dan via mail of post (zie onderstaand de adressen) je klacht naar ons; je ontvangt binnen 14 dagen een inhoudelijke reactie.


Kurk?
Helaas komt het weleens voor dat een wijn kurk heeft. Mocht je hiervan overtuigd zijn dan kun je dit te allen tijde aan ons doorgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De fles dient tenminste ¾ vol te zijn, voorzien te zijn van de datum van openen én maximaal 2 weken open op het moment dat deze retour wordt gestuurd; alleen dan kom je in aanmerking voor creditering. De fles kan samen met de originele factuur worden verstuurd naar het volgende adres: Barrel Wijn, Nieuwe Ebbingestraat 23, 9712 ND Groningen. Wijnen die langer dan een half jaar geleden aangeschaft zijn vallen NIET onder deze service, net als wijnen die achteruit gegaan zijn door te lang of foutief bewaren of door uitdroging van de kurk; wij aanvaarden daarvoor geen aansprakelijkheid. De kosten van retourzending zullen niet worden vergoed, tenzij je een gegrond beroep doet op garantie.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 

Bestel- en Leveringsvoorwaarden Horeca / Groothandel

Klant worden?
We beschikken over een zeer uitgebreid wijnassortiment en een iets bescheidener selectie gedistilleerd. We kunnen putten uit meer dan 12.000 wijnen van meer dan 10 leveranciers, met de meeste waarvan wij een "dealerovereenkomst" hebben: wij leveren de wijnen tegen hetzelfde (groothandels)tarief als de importeur zelf - dit houdt in dat de importeur via ons snel kan leveren, want wij zijn voorraadhoudend. Op deze manier kunnen we ook relatief kleine bezorgingen doen en de beste service bieden! We verzorgen niet alleen je voorraad, we geven wijncursussen en workshops voor je medewerkers, we adviseren je ten aanzien van je wijnkaart en wijn-spijsarrangementen. En of je nu een groot restaurant of een intiem café hebt, we kunnen je altijd de beste prijs bieden. Kortom, we staan voor je klaar! Hoeveel meer redenen heb je nodig? Maak een afspraak door een mail te sturen naar martijn(at)barrel-wijn.nl. Als je klant bij ons wordt maken we altijd eerst een kennismakingsafspraak en daarna een proefafspraak. Ook zullen we je vragen ons klantformulier in te vullen.

Bestellen
Al klant? Fijn! We staan natuurlijk zoveel mogelijk tot je beschikking, maar hanteren wel een aantal regels ten aanzien van je bestelling:

-Bestellen kan uitsluitend via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

-Onze vaste leverdagen zijn woensdag en vrijdag. Daar kunnen we door overmacht (bijvoorbeeld een volle "bezorgagenda" ontoereikende voorraad, vertraagde leveringen uit het buitenland et cetera) van af wijken, maar in principe houden we ons zoveel mogelijk aan deze dagen. Als je je bestelling uiterlijk 12.00 uur de dag voorafgaand aan de bezorgdag doorgeeft, heb je je wijn "de volgende dag" in huis (de hiervoor genoemde overmacht-gevallen voorbehouden). Heb je een keer een noodgeval? Geen probleem, je kunt (op afspraak) een paar flessen afhalen bij de wijnwinkel (overdag) of het wijnlokaal ('s avonds). We zijn ook zeker niet te beroerd om in geval van nood en bij wijze van service op dinsdag, donderdag of zaterdag een grotere bestelling te komen afleveren, maar met een wekelijks "noodgeval" kunnen wij op zeker moment helaas geen rekening meer houden. 

-Leveringen in de binnenstad doen wij zoveel mogelijk voor 12 uur. Het is helaas niet mogelijk een exact bezorgtijdstip aan te geven.

-De minimale bestelhoeveelheid voor bezorging is 12 flessen (alles daaronder kun je -op afspraak- afhalen bij de winkel). Buiten de stad Groningen is de minimale bestelhoeveelheid voor franco levering 36 flessen. Wijnen worden geleverd per hele doos van 6 of -incidenteel- 12. Voor exclusieve wijnen (>€ 20,00) kunnen afspraken gemaakt worden over levering per stuk. Bij afname per stuk zonder voorafgaande afspraak berekenen wij een opslag van € 0,20 excl. BTW bovenop de flesprijs. Gedistilleerd kun je altijd per fles bestellen, uiteraard zonder opslag.

-Voor afspraken over exclusieve levering van één of meerdere wijnen (deze worden dan niet geleverd aan andere horeca-/groothandelsklanten binnen de stad Groningen) geldt een minimale jaarafname, die per wijn verschilt. Als je belangstelling hebt om een wijn exclusief voor Groningen af te nemen, kun je daarover contact met ons opnemen.

-Eventueel van toepassing zijnde individuele afspraken over afnames, kwantumkortingen, exclusiviteit et cetera worden contractueel vastgelegd. Deze afspraken kunnen afwijken van bovenstaande leveringsvoorwaarden. Wij streven ernaar je onze scherpst mogelijke prijs te geven op basis van vastgestelde horecaprijzen en je (geschatte) afname en werken daarom niet met acties/aanbiedingen en bonusafspraken op nacalculatie.

-Bestelde proefflessen worden altijd gefactureerd tegen de op dat moment geldende horecaprijs. Bij (schriftelijk vastgelegde) afname van grotere hoeveelheden (>120 flessen) kunnen afspraken gemaakt worden over restitutie of verrekening van (de kosten van) proefflessen. Proefflessen die wij (ongevraagd) zelf bij je afleveren ter keuring zijn vanzelfsprekend altijd gratis.

-Barrel Wijn behoudt zich het recht voor zonder aankondiging vooraf een nieuwe jaargang van een wijn te leveren en/of een prijswijziging door te voeren; het is door de grootte van ons assortiment helaas onvermijdelijk dat zoiets nu en dan gebeurt. Mocht je niet tevreden zijn over een nieuw geleverd oogstjaar dan mag de wijn geretourneerd worden en zoeken we graag een passende vervanger.

-Voor informatie over overmacht, aansprakelijkheid en toepasselijk recht verwijzen we je naar onze Algemene Voorwaarden. Onze Algemene Voorwaarden wijken ten aanzien van Horeca/Groothandel af op de volgende punten:

*Eigendomsvoorbehoud: Alle geleverde goederen blijven eigendom van Barrel Wijn tot de facturen voldaan zijn. Barrel behoudt zich het recht voor bij uitblijven van betaling goederen terug te vorderen en/of beslag te leggen. Het risico van geleverde goederen gaat over op koper op het moment van levering.

*Reclames: De koper is gehouden het geleverde te (doen) onderzoeken onmiddellijk nadat de zaken hem ter beschikking zijn gesteld.
Eventuele zichtbare gebreken dienen binnen 1 dag na levering via e-mail schriftelijk en gespecificeerd aan Barrel te worden gemeld, bij gebreke waarvan elke aanspraak jegens gebruiker vervalt.
Eventuele niet zichtbare gebreken dienen terstond –doch in ieder geval binnen uiterlijk 4 dagen- na ontdekking hiervan, via e-mail schriftelijk en gespecificeerd aan Barrel te worden gemeld, bij gebreke waarvan elke aanspraak jegens Barrel vervalt.
De koper dient Barrel in de gelegenheid te stellen een klacht te (doen) onderzoeken.
Ingeval van gegronde en tijdige reclame zal Barrel te harer keuze hetzij de geleverde zaken vervangen tegen retournering van de oorspronkelijk geleverde zaken hetzij een vervangende vergoeding daarvoor aan de koper te voldoen of een evenredig gedeelte van de factuur crediteren.
Indien komt vast te staan dat een klacht ongegrond is, dan komen de ter zake hiervan door Barrel gemaakte kosten integraal voor rekening van de koper.

*Kurk
Helaas komt het weleens voor dat een wijn kurk heeft. Mocht je hiervan overtuigd zijn dan dien je dit zo spoedig mogelijk door te geven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De fles dient te allen tijde bewaard te worden, tenminste ¾ vol te zijn, voorzien te zijn van de originele sluiting (kurk), voorzien te zijn van de datum van openen én maximaal 2 weken open te zijn op het moment dat de wijn wordt geretourneerd. De wijn wordt door ons, samen met de klant, geproefd en beoordeeld; alleen wanneer daarbij door onze gediplomeerde medewerker(s) een duidelijke fout wordt vastgesteld komt de wijn in aanmerking voor creditering. In het algemeen geldt, in geval van andere klachten over bij ons aangeschafte producten bovenstaande alinea aangaande reclames.

*Retouren: Het retourneren van wijnen kan uitsluitend wanneer hierover voorafgaand aan levering (schriftelijk of via e-mail) afspraken zijn gemaakt. Maximaal 20% van de oorspronkelijke bestelling mag dan geretourneerd worden. Wijnen worden uitsluitend retour genomen per complete, orginele en onbeschadigde doos. Wijnen die langer dan twee maanden geleden gefactureerd zijn, alsmede niet-courante jaargangen worden niet retour genomen. Retouren dienen, uitsluitend op afspraak en in overleg, door de klant zelf geretourneerd te worden bij onze loods of winkel.

Wijnen die langer dan één kalendermaand geleden gefactureerd zijn vallen NIET onder onze retourservice, net als wijnen die achteruit gegaan zijn door te lang of foutief bewaren of door uitdroging van de kurk; wij aanvaarden daarvoor geen aansprakelijkheid. 

*Betaling: Barrel Wijn hanteert een strikte betalingstermijn van 14 dagen. Wij prefereren daarbij, waar mogelijk, automatische incasso.